sperloos sperloos .

sperloos

افرادي كه كشته‌سازي كردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت

دادستان كل كشور گفت: در عفو رهبري انقلاب، اين افرادي كه كشته سازي كرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و بايد در پيشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

افرادي كه كشته‌سازي كردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت

محمدجعفر منتظري با حضور در مجموعه زندان مركزي اصفهان از خوابگاه‌ها، كارگاه‌هاي بنياد تعاون و اشتغال زندانيان در اين زندان بازديد كرد.

به گزارش مهر، در اين بازديد مددجويان به تشريح روند نگهداري و محاكمه قضائي خود پرداختند و به صراحت از نوع برخورد، رسيدگي‌هاي قضائي، اسكان، پذيرايي، ملاقات و در كل نوع رفتار كاركنان در زندان‌ها ابزار رضايت و قدرداني كردند.

دادستان كل كشور در اين ديدارها با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبري و بالاخص عفو زندانيان اغتشاشات اخير از زندانيان خواست پس از آزادي و بازگشت به جامعه در راه خدمت به نظام و مردم گام بردارند.

وي سپس از مجموعه كارگاه‌هاي اشتغال و حرفه آموزي بنياد تعاون در مجاورت زندان مركزي بازديد و با مددجويان شاغل در اين مجموعه نيز ديدار و گفت‌وگو كرد.

مقالات بيشتر:شيكترين دفترازدواج سهروردي

منتظري دادستان كل كشور كه در سفري سه روزه مهمان مديران و مجموعه قضائي اين استان بود، در آئين آزادي زندانيان مشمول عفو گسترده مقام معظم رهبري حضور يافت.

وي با اشاره به عفو اعطايي رهبر انقلاب گفت: بنده به نوبه خود از رهبر حكيم انقلاب تشكر مي‌كنم كه در آستانه پيروزي بزرگ انقلاب با اين عفو، عيدي ارزشمندي را به ملت ايران و خصوصاٌ افرادي كه در اثر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شدند، به درخواست رئيس قوه قضائيه و مطالبات جامعي كه شده بود، اين لطف و محبت را ارائه فرمودند.

دادستان كل كشور با اشاره به نوع عفو اعطا شده گفت: فرايند دادرسي كه طي شود و جرم و هر فردي به اثبات برسد، به موجب قانون محكوم مي‌شود و بايد مجازات شود.

وي ادامه داد: در قانون اساسي حق عفو به رهبري انقلاب داده شده كه به درخواست رئيس قوه قضائيه با فرايندي كه طي مي‌شود؛ اگر مصلحت بدانند افراد مجرم و محكوم را عفو كنند.

منتظري در بيان نوع عفو در كشور گفت: در كشور ارائه عفو به دو روش است، يكي عفو مصداقي كه در طول سال و ايام رضايت‌هاي مختلف با ارائه ليست و مشخصات فرد توسط رياست قوه قضائيه پيشنهاد مي‌شود و يكي هم عفو معياري است كه طي فرايندي توسط قوه قضائيه در خواست مي‌شود و معيارهايي را انتخاب مي‌كنند، كه دامنه آن گسترده و فراگير است و به مراتب بيشتر از حبس مصداقي و تعيني است.

دادستان كل كشور تصريح كرد: تفاوت اين عفو با عفوهاي گذشته در اين بود كه علاوه بر محكومين عمدي، زندانيان حوادث اخير را هم مشمول و حتي متهمين هم در اين گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسيار گسترده شد.

وي ضمن قدرداني از حضور خيرين در اين آئين گفت: از همه كساني كه در طول سال در جهت كمك و مساعدت به محكومين در زندان‌ها تلاش مي‌كنند، تشكر مي‌كنم.

منتظري در ادامه سخنانش توصيه‌هايي نيز به جوانان بازداشت شده حوادث اخير هم داشت و از آن‌ها خواست تا مورد سو استفاده دشمنان قرار نگيرند، چرا كه براي انسان تلخ است كه جوانان به جاي اينكه در دانشگاه يا كار باشند و چون سرمايه‌هاي كشور هستند، مورد غفلت قرار بگيرند.

دادستان كل كشور ادامه داد: يك نكته مهم در عفو رهبري انقلاب اين است كه اين افرادي كه كشته سازي كرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و بايد در پيشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

وي گفت: دوست داريم كسي به زندان نيفتد اما اگر اين اتفاق براي او رخ داد، زندان محلي براي آموزش او باشد.

منتظري با قدرداني از سازمان زندان‌ها تصريح كرد: از همكاران در سازمان زندان‌ها كه با همه محدوديت‌ها و مشكلات تلاش مي‌كنند تا زندانيان پس از بازگشت از زندان، افراد مؤثري در خانواده و جامعه باشند، تشكر مي‌كنم.

مقالات ديگر:مشاوره و روانشناس آنلاين


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۱:۲۶ توسط:sperloos موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :