sperloos sperloos .

sperloos

۸۴ درصد از بارداري‌ها در سنين زير ۳۵ سال است

مديركل دفتر سلامت جمعيت و خانواده وزارت بهداشت با اشاره به افزايش سن ازدواج گفت كه البته ۸۴ درصد بارداري‌ها، در سن كمتر از ۳۵ سال است.

سيد حامد بركاتي مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اصلاح دستورالعمل ها در زمينه ارتقاي باروري در وزارت بهداشت اظهار كرد: دستورالعمل‌هاي لازم در خصوص ارتقاي باروري در كشور توسط وزارت بهداشت اصلاح شده است كه بخشي از اين بخشنامه ها به مراقبت‌هاي باروري و فاصله بين بارداري ها با هدف رسيدن به جمعيت مدنظر كشور بوده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت بسته هاي خدمتي مختلفي مانند باروري سالم و مراقبت از كودكان ارائه داده است همچنين براي پيشگيري از تبعات كرونا در باروري آموزش هاي لازم را در مراكز بهداشتي و پايگاه هاي بهداشت به مادران باردار و زناني كه تصميم به بارداري داشته در زمينه حفاظت از سلامت مادران باردار ارائه مي دهد.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج

بركاتي بيان كرد: در شرايط كنوني نزديك به ۸۴درصد از بارداري‌ها در سنين زير ۳۵ سال و ۱۶درصد از بارداري نيز در سن بالاي ۳۵ سال اتفاق مي افتد، البته كه بايد سن ازدواج و فاصله تولد فرزند اول و فاصله تولد فرزند اول با دوم كاهش پيدا كند زيرا سن فرزند آوري با تغييرات اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي افزايش پيدا كرده است.

مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طبق آمارهاي رسمي و به طور متوسط، دختران در سن ۲۴ سالگي و پسران در سن ۲۹ سالگي ازدواج مي كنند كه اين اعداد بايد كاهش پيدا كند.

مقالات ديگر:وكيل پونك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۷:۴۵ توسط:sperloos موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :