sperloos sperloos .

sperloos

چگونه رابطه پايداري داشته باشيم

در اين مقاله قصد داريم اين موضوع مهم را بررسي كنيم كه چگونه رابطه پايداري داشته باشيم؟بسيار از اوقات روابط عاشقانه شروع ميشه اما عاشقانه ادامه پيدا نميكند شما ميبينيد دو نفر كه خيلي همديگر رو دوست دارند بعد از ازدواج و رويارويي با بالا و پايين هاي زندگي، عشق آنها تحليل مي رود و كم مي شود.

چگونه رابطه پايداري داشته باشيم

ارزش سهام عدالت امروز 22 فروردين ماه 1402 | سود سهام عدالت كاهش يافتارزش سهام عدالت امروز 22 فروردين ماه 1402 | سود سهام عدالت كاهش يافت

در واقع حفظ يك رابطه بصورت ايده آل نيازمند رعايت كردن يكسري اصول و قواعدي و همچنين روش هاي صحيح هدف گذاري هست كه با كمك آنها رابطه ما هميشه زنده و پر از عشق باقي مي ماند.

مقالات بيشتر:شيكترين دفتر ازدواج سهروردي

اين نكته براي همه محرز و مشخص است كه مشكلات و اختلاف نظرها هميشه در همه‌ي روابط بين انسان ها وجود داشته است حتي در روابط عاشقانه بين دختر و پسر خيلي محرز هست كه وجود دارد اما چون در اول رابطه هستند و در حال تجربه يك عشق آتشين هستند نمي تونند اختلافات را ببينند.

اختلاف نظرها و ايده‌ها و مشكلات زماني هويدا مي شود كه زندگي مشترك آن دو بصورت رسمي و حقيقي زير يك سقف شروع مي شود آنجاست كه كم كم منطق و ايده هاي مختلف بر عشق چيره خواهد شد و اگر ندانيم چطور با اين اختلافات مواجه بشويم، رابطه‌ي عاشقانه را كم كيفيت ميكنيم.

براي داشتن و حفظ يك رابطه عاشقانه نيازمند اين هستيم كه ۵ فاكتور مهم را در زندگي زناشويي رعايت بكنيم تا رابطه عاشقانه ما هميشه زنده و پررنگ باقي بماند.

اين فاكتور ميخواهد بگويد ارتباط شما در مواقعي كه با اختلاف سليقه مواجهه مي شويد چگونه است؟ آيا با يكديگر جر و بحث و دعوا مي كنيد؟

اين قانون مهم را فراموش نكنيد كه براي داشتن رابطه پايدار نيازمند اين هستيد كه در اختلاف نظرها قادر باشيد با يكديگر گفتگوي اصولي داشته باشيد و تا زماني كه قادر بر گفتگو باشيد شانس حل اختلاف شما بيشتر خواهد شد.

اما زماني كه سر موضوعي كه با هم اختلاف داريد جر و بحث كنيد در واقع در حال تلاش براي كنترل يكديگر هستيد كه همين لجبازي ها باعث مي شود كم كم عشق شما تحليل برود.

يعني پس از اينكه جر و بحث شما تمام مي شود كيفيت عشق رابطه ي شما هم دچار تحليل مي شود و كم رنگ تر خواهيد شد حالا شما فكر كنيد اين مورد در طول چند ماه يا چند سال ادامه داشته باشد و شما فقط سر موضوعات دعوا كنيد به نظر شما چقدر اين رابطه ديگر بوي عشق ايده آل را خواهد داشت؟

فاكتور دوم: شوخ طبعي

اين فاكتور مي گويد چگونه جذاب به نظر برسيم در واقع براي داشتن رابطه پايدار بايد كمي شوخ طبعي داشت يعني خيلي جدي نباشيد به اين صورت كه هميشه خودتان را زياد از حد تحويل بگيريد و بر اين فكر متكي باشيد كه هميشه حق با شماست و ديگران بايد هميشه به حرف شما گوش دهند.

 

شما بايد يكسري جاها حرف خودتان را پس بگيريد و هميشه اينطور نباشيد كه بگوييدحق با من است بلكه بگوييد حق با شما بود و شما به حرف همسرتان گوش كنيد حتي اگر مايل نباشد چون اين نشان دهنده اين است كه فقط براي او اين كار را انجام مي دهيد.

خيلي از زوج ها يك خودخواهي خاصي را در كارهايي كه انجام مي دهند يا در نظرات خودشان دارند كه همين باعث مي شود كيفيت رابطه عاطفي آنها پايين بيايد.

فاكتور شوخ طبعي مي خواهد بگويد زيادي كارهاي خودتان را و نظرات خودتان را جدي نگيريد بلكه يكم هم اجازه بدهيد ديگران حرف بزنند و رفتار كنند قطعا هميشه حق با شما نيست.

فاكتور سوم: تعهد

خيلي از افراد وقتي حرف از تعهد مي شود فكر مي كنند منظور اين است كه به هيچ كسي ديگر به جز همسر خود عاشق و رابطه نداشته باشند در حالي كه تعهد معناي عميق تر از اين دارد اين معناي اوليه است كه بايد باشد اما تعهد مفهومش خيلي بيشتر از اين است.

تعهد يعني اينكه آيا شما واقعا و حقيقتا به اين رابطه متعهد هستيد يا فقط در آن قرار داريد؟ تعهد يعني شما هميشه نهايت تلاش خود را بكنيد تا آن رابطه در حد امكان در بهترين وضعيت باشد حالا شايد تلاش شما نتيجه بخش باشد شايد هم نباشد اما به هر حال شما بايد تلاش خودتان را بكنيد اين يعني تعهد.

يعني جداي از اينكه احساسات و عشق شما فقط در محور همسر شما بايد باشد بلكه تعهد يك چيز بالاتري را هم مي خواهد بگويد و آن اين است كه شما تمام تلاشتان را بكنيد تا رابطه را در بهترين حالت ممكن خودش قرار بدهيد اين يعني تعهد.

حالا با توجه به توضيحات بالا آيا شما به اين معنا واقعا متعهد هستيد؟ اين ميشود يك سوال اصولي كه بايد حقيقتا پاسخش را به خودتان بدهيد.

حداقل تعهد مي تواند به اين شكل هاي زير خودش را نشان دهد:

كمتر وقت گذاشتن براي يكديگر

ارتباطات ضعيف

كمتر سهيم كردين يكديگر

دستكاري كردن وضعيت به نفع خود

تحقير كردن يكديگر

ما شاهد اين بوده ايم كه بسياري از افراد رابطه ي خود را با اميد و آرزوهاي بزرگي شروع كرده اند اما به تدريج رابطه آنها دچار تحليل شده است چرا؟ چون زنده نگه داشتن يك رابطه نيازمند تلاش است نيازمند توجه است چون رابطه كه خود به خود زنده نمي ماند بلكه بايد زنده نگه داشته شود اين نكته اي است كه بسياري از افراد به آن توجهي ندارند.

يادتان باشد كه نمي گوييم اختلاف پيش نمي آيد و يا هرگز اختلافي وجود ندارد بلكه تعهد براي حل اختلاف است و اين چگونگي رفتار هر روز شما با يكديگر است كه تعهد واقعي شما را تعريف مي كند.

فاكتور چهارم: انعطاف پذيري

انعطاف پذيري يعني اين كه توي زندگي اگر ديدي جايي داري اشتباه ميكني بدون اينكه ديگران يا شرايط را مقصر قلمداد كني از همسر خود عذرخواهي كني و واضح بگويي كه در اين مسئله اشتباه مي كردين.

 

انعطاف پذيري يعني اگر ديدين نظر شما نسبت به موضوع مورد نظر اشتباه بوده بتوانيد با نظر همسر خودتان همنظر شويد و فكر خودتان را نسبت به آن موضوع تغيير دهيد.

آيا مي توانيد در يكسري از نقاط زندگي كوتاه بياييد و تسليم شويد؟ چقدر مي توانيد به حرف همسرتان كه شايد مخالف نظر شما هم باشد گوش كنيد؟ اين ها مي شود انعطاف پذيري.

فاكتور پنجم: بروز عشق و احترام

براي اينكه رابطه پايداري داشته باشيم اين خيلي مهم است كه احساسات خودتان را هم در عمل و هم در زبان خودتان به شخص مقابل بروز دهيد و شفاف بيان كنيد اصلا يكي از راه هاي مقابله با عدم تمركز در زندگي همين بيان احساسات بصورت شفاف است.

اگر مي خواهيد رابطه تان را زنده نگه داريد بهتر است غالبا جملات گرم و عاشقانه بگوييد و منظورتان هم واقعا همان جملات باشد.

فراموش نكنيد كه در كنار بروز عشق چيزي كه از عشق حتي مهم تر است احترام گذاشتن به ديگري است يعني شما تا زماني كه به همسر خودتان احترام آميز رفتار كنيد شانس داشته يك رابطه پر از عشق بيشتري داريد.

مقالات ديگر:تعرفه فيزيوتراپي در منزل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۸:۰۱ توسط:sperloos موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :