sperloos sperloos .

sperloos

افرادي كه كشته‌سازي كردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت

دادستان كل كشور گفت: در عفو رهبري انقلاب، اين افرادي كه كشته سازي كرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و بايد در پيشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

افرادي كه كشته‌سازي كردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت

محمدجعفر منتظري با حضور در مجموعه زندان مركزي اصفهان از خوابگاه‌ها، كارگاه‌هاي بنياد تعاون و اشتغال زندانيان در اين زندان بازديد كرد.

به گزارش مهر، در اين بازديد مددجويان به تشريح روند نگهداري و محاكمه قضائي خود پرداختند و به صراحت از نوع برخورد، رسيدگي‌هاي قضائي، اسكان، پذيرايي، ملاقات و در كل نوع رفتار كاركنان در زندان‌ها ابزار رضايت و قدرداني كردند.

دادستان كل كشور در اين ديدارها با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبري و بالاخص عفو زندانيان اغتشاشات اخير از زندانيان خواست پس از آزادي و بازگشت به جامعه در راه خدمت به نظام و مردم گام بردارند.

وي سپس از مجموعه كارگاه‌هاي اشتغال و حرفه آموزي بنياد تعاون در مجاورت زندان مركزي بازديد و با مددجويان شاغل در اين مجموعه نيز ديدار و گفت‌وگو كرد.

مقالات بيشتر:شيكترين دفترازدواج سهروردي

منتظري دادستان كل كشور كه در سفري سه روزه مهمان مديران و مجموعه قضائي اين استان بود، در آئين آزادي زندانيان مشمول عفو گسترده مقام معظم رهبري حضور يافت.

وي با اشاره به عفو اعطايي رهبر انقلاب گفت: بنده به نوبه خود از رهبر حكيم انقلاب تشكر مي‌كنم كه در آستانه پيروزي بزرگ انقلاب با اين عفو، عيدي ارزشمندي را به ملت ايران و خصوصاٌ افرادي كه در اثر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شدند، به درخواست رئيس قوه قضائيه و مطالبات جامعي كه شده بود، اين لطف و محبت را ارائه فرمودند.

دادستان كل كشور با اشاره به نوع عفو اعطا شده گفت: فرايند دادرسي كه طي شود و جرم و هر فردي به اثبات برسد، به موجب قانون محكوم مي‌شود و بايد مجازات شود.

وي ادامه داد: در قانون اساسي حق عفو به رهبري انقلاب داده شده كه به درخواست رئيس قوه قضائيه با فرايندي كه طي مي‌شود؛ اگر مصلحت بدانند افراد مجرم و محكوم را عفو كنند.

منتظري در بيان نوع عفو در كشور گفت: در كشور ارائه عفو به دو روش است، يكي عفو مصداقي كه در طول سال و ايام رضايت‌هاي مختلف با ارائه ليست و مشخصات فرد توسط رياست قوه قضائيه پيشنهاد مي‌شود و يكي هم عفو معياري است كه طي فرايندي توسط قوه قضائيه در خواست مي‌شود و معيارهايي را انتخاب مي‌كنند، كه دامنه آن گسترده و فراگير است و به مراتب بيشتر از حبس مصداقي و تعيني است.

دادستان كل كشور تصريح كرد: تفاوت اين عفو با عفوهاي گذشته در اين بود كه علاوه بر محكومين عمدي، زندانيان حوادث اخير را هم مشمول و حتي متهمين هم در اين گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسيار گسترده شد.

وي ضمن قدرداني از حضور خيرين در اين آئين گفت: از همه كساني كه در طول سال در جهت كمك و مساعدت به محكومين در زندان‌ها تلاش مي‌كنند، تشكر مي‌كنم.

منتظري در ادامه سخنانش توصيه‌هايي نيز به جوانان بازداشت شده حوادث اخير هم داشت و از آن‌ها خواست تا مورد سو استفاده دشمنان قرار نگيرند، چرا كه براي انسان تلخ است كه جوانان به جاي اينكه در دانشگاه يا كار باشند و چون سرمايه‌هاي كشور هستند، مورد غفلت قرار بگيرند.

دادستان كل كشور ادامه داد: يك نكته مهم در عفو رهبري انقلاب اين است كه اين افرادي كه كشته سازي كرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و بايد در پيشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

وي گفت: دوست داريم كسي به زندان نيفتد اما اگر اين اتفاق براي او رخ داد، زندان محلي براي آموزش او باشد.

منتظري با قدرداني از سازمان زندان‌ها تصريح كرد: از همكاران در سازمان زندان‌ها كه با همه محدوديت‌ها و مشكلات تلاش مي‌كنند تا زندانيان پس از بازگشت از زندان، افراد مؤثري در خانواده و جامعه باشند، تشكر مي‌كنم.

مقالات ديگر:مشاوره و روانشناس آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۱:۲۶ توسط:sperloos موضوع:

رييس قوه قضاييه: وكلا به اندازه توان پرونده قبول كنند

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه كاهش فرآيندهاي دادرسي مورد تاكيد است، گفت: تجديد وقت‌هايي كه برخي وكلا به دليل حجم بالاي پرونده‌هاي تحت وكالت درخواست مي‌كنند از علل طولاني شدن فرآيند دادرسي است، لذا وكلا به اندازه توان پرونده قبول كنند.

رييس قوه قضاييه: وكلا به اندازه توان پرونده قبول كنند

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از مركز رسانه قوه قضاييه، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين اژه اي در نخستين همايش سراسري هيأت مديره‌هاي استاني مركز وكلا، كارشناسان و مشاوران قوه قضاييه در مشهد اظهار كرد: كاهش هزينه‌هاي دادرسي يكي از اهداف است، لذا تاكنون با كاهش برگزاري آزمون‌هاي وكالت و تقليل پذيرفته‌شدگان اين آزمون‌ها مخالفت كرده‌ام، چراكه با اين قبيل كاهش‌ها و تقليل‌ها، هزينه‌هاي دادرسي براي مردم افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به شأن و جايگاه بالاي نهاد وكالت و قضاوت خاطرنشان كرد: در مرتبه نخست قضات، وكلا و كارشناسان هستند كه بايد پاسدار جايگاه و شأن بالاي خود باشند، ممكن است در ميان خانواده بزرگ و شريف قضات، وكلا و كارشناسان، معدودي مراعات اين شأن و جايگاه را نكنند و به اعتماد مردم خلل ايجاد كنند، لذا بايد خيرخواهانه به امر به معروف و نهي از منكر اين قبيل همكاران همت گماشت.

مقالات بيشتر:دفترازدواج سهروردي

رييس دستگاه قضا به حضور مستمر مسوولان و اعضاي مركز وكلا، كارشناسان و مشاوران قوه قضاييه در مساجد به منظور كمك و مساعدت حقوقي به مردم تاكيد كرد و خواستار استمرار و تقويت اين قبيل اقدامات و ابتكارات شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي اظهار كرد: قانون ناظر بر وكالت سالهاست تغيير نكرده است، حال آنكه بسياري از قوانين مشابه كه بعد از اين قانون تصويب شده‌اند، تغيير يافته‌اند لذا در مركز وكلا ، نسبت به بررسي اين امر اقدام كنيد كه آيا تغيير قانون ناظر بر نهاد وكالت مطلوب است يا خير ؟ آيا علي‌رغم اين مطلوب بودن، اجازه اين تغيير داده نشده است؟

وي با بيان اينكه معضلاتي در مبحث كارشناسي پرونده‌هاي قضايي وجود دارد، افزود: ما به معيارهاي كارشناسي انتقاد داريم، اختلاف‌نظرهاي كارشناسي در قبال يك پرونده واحد، سبب ايجاد نارضايتي و افزايش هزينه‌كرد مردم مي‌شود.

حجت الاسلام اژه اي تاكيد كرد: ضروري است تا با يك بررسي مدون و جامع، راهكارهاي كاهش و تقليل زمان فرآيند كارشناسي و كاستن از اختلافات كارشناسي‌ها در قبال يك پرونده واحد اتخاذ شود.

رييس عدليه با اشاره به اهميت مقوله صلح و سازش پرونده‌هاي مختلف قضايي اعم از حقوقي و خانوادگي و مالي، گفت: شما در مركز وكلا، كارشناسان و مشاوران قوه قضاييه مي‌توانيد در معرفي و تبيين ساز و كارهاي ناظر در زمينه صلح و به سازش كشاندن پرونده‌هاي قضايي به ما كمك كنيد.

مقالات ديگر:بهترين وكيل ملكي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۵۶ توسط:sperloos موضوع: