sperloos sperloos .

sperloos

عروسي و عزا با چاشني مرگ و كرونا

رونق آيين‌هاي ختم در اين روزهاي كرونايي چالش سخت و غمباري است كه باعث افزايش شيوع ويروس كرونا و تكرار جان باختن شهروندان در شهرستان بناب شده است.

خبرگزاري فارس- جاويد بنابيان: بدنبال كاهش تعداد مبتلايان و فوتي‌هاي كوويد19 طي روزهاي اخير باعث شده مردم رفته رفته ابتلاء و شيوع به اين ويروس را تمام شده تلقي كرده و به زندگي عادي خود برگردند كه متأسفانه اين عادي‌انگاري اگر كنترل نشود، موجب شروع پيك‌هاي بعدي انتشار و گسترش ويروس كرونا خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، شنيده مي‌شود طي روزهاي اخير با چراغ سبز يكي از مسوولان در مسجد يكي از روستاهاي اطراف شهرستان بناب مجلس ختمي برپا شده است و توجيه خانواده معزي نيز اين بوده كه به‌صورت محدود و با رعايت پروتكل‌ها، نكات بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي اقدام به برگزاري مجلس ختم كرده‌اند.

اما واقعيت اين است كه با برگزاري هر نوع تجمع در قالب مجالس ترحيم، عروسي و مهماني‌هاي فاميلي احتمال اين كه آمار مبتلايان بالاتر برود، متصور است، از اين‌رو از خانواده‌هاي عزادار انتظار مي‌رود تا زمان اتمام ويروس كرونا از برگزاري مجالس ختم در مساجد اجتناب كنند و متوليان امر نيز با افزايش نظارت‌هاي خود مانع برگزاري چنين مجالسي شوند كه در صورت عدم نظارت و كنترل آنها در روزهاي آتي شاهد برگزاري مجالس ترحيم در سطح وسيع در ساير روستاها و حتي شهر خواهيم بود.

مقالات بيشتر:دفتر عقد

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان بناب در اين زمينه گفت: تا اعلام ستاد ملي مقابله با كروناي كشور برگزاري مجالس ترحيم در مساجد به هيچ وجه مجاز نبوده و ممنوع است.

 وحيد رضايي با اشاره به احتمال بالاي انتشار ويروس كرونا از طريق حضور در تجمعات، از خانواده‌هاي عزادار در اين روزهاي كرونايي خواست تا از برگزاري مجالس ختم كه منجر به تجمع افراد شده و احتمال شيوع ويروس كرونا را بيشتر مي‌كند، صرف نظر كنند.

وي تصريح كرد: مردم از برگزاري مجالس ختم در مساجد صرف نظر كنند تا احياناً داغ مرگ عزيزان‌شان با داغ ديگري همراه نشود كه در آن صورت تحمل مصيبت برايشان سخت‌تر خواهد شد.

اين مسوول حوزه بهداشت و سلامت شهرستان با بيان اينكه مساجد شهرستان مجوز برگزاري مجالس ختم را ندارند؛ يادآور شد: هيچ مسجدي اجازه برگزاري مجلس ختم را ندارد و اين موضوع به متوليان مساجد نيز ابلاغ و تأكيد شده است.

رضايي بيان داشت: هنوز شهرستان بناب از لحاظ رنگبندي در شرايط نارنجي قرار دارد و هرگونه عادي‌انگاري شهرستان را به سمت موج ششم كرونا خواهد برد.

وي در ادامه تصريح كرد: تا زماني كه آمار واكسيناسيون به ۹۰ درصد نرسد، برگزاري هرگونه مجالس (ختم و عروسي) و ساير تجمعات برخلاف دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مقابله با كروناست.

مقالات ديگر:روانشناس در مرزداران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۵۵ توسط:sperloos موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :