sperloos sperloos .

sperloos

مهريه و بدهي بانكي بيشترين پرونده هاي وارده مركز ثبت اسناد يزد است

اقبال با اشاره به اهميت ازدواج آسان و توجه به سلامت در زندگي گفت: متاسفانه مهريه و بدهي بانكي بيشترين پرونده هاي وارده مركز ثبت اسناد يزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان در يزد، مهدي اقبال مديركل ثبت اسناد و املاك استان يزد در نشست خبري در جمع اصحاب رسانه استان يزد گفت: متاسفانه بخش عمده‌اي از پرونده‌هاي وارده به اجرائيات ثبت اسناد استان يزد مربوط به مهريه و بدهي بانكي است و مجموعه ثبت اسناد در كمترين زمان ممكن اقدام به شناسايي اموال و معرفي آن به دستگاه قضايي مي‌كند.

اقبال بيان كرد: متاسفانه اين ميزان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزايش داشته است كه برخي از آن مربوط به گراني و تغييرات قيمت سكه و ارز است.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج سهروردي

وي افزود: مشكل خريد املاك با دفترچه اي قديمي و خريداري به صورت وكالت‌نامه اي يكي از مشكلات مربوط به حوزه اسناد است.

مديركل ثبت اسناد و املاك استان يزد بيان كرد: وكالت، مالكيت نيست و اين مشكلي براي املاك است كه مي توانيم به صورت دريافت سند المثني با مشكل روبرو شويم و به راحتي كلاهبرداران مي توانند از اين طريق كلاهبرداري كنند.

اقبال ادامه داد: بر اساس سند عادي نيز خريدار ممنوع است و بايد در دفتر رسمي اين اقدام صورت گيرد در غير اينصورت با مشكل روبرو مي شويم.

وي گفت: در كشورمان زمان صدور سندهاي كاداستري، موضوع قنواتي مغفول شد كه از سال آينده با توجه به زير ساخت ها كل قنوات سند صادر مي شود.

مديركل ثبت اسناد و املاك استان يزد بيان كرد: موضوع ديگر كه باعث افتخار است شامل ۴۲ هزار هكتار از ۷۹ هزار هكتار سند كاداستري صادر شده است كه از متوسط كشوري بالاتر هستيم.

وي گفت: امسال با همكاري اوقات ۱۲۰۰ سند صادر كرديم و در خصوص مدارس آموزش و پرورش نيز بيش از ۳۲۰ سند مالكيت براي مدارس صادر شد.

اقبال بيان كرد: ما براي اينكه بتوانيم سطح اقدامي را گسترش دهيم دفاتر حدنگاري را در روستاها تشكيل داديم.

وي افزود: شركت ها براي پلمپ دفاتر در اواخر سال اقدام مي شود كه كار اشتباه است و بايد با مراجعه به دفاتر پست پيگيري شود تا به مشكل برنخورند.

مقالات ديگر:مركز مشاوره سعادت آباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۷:۲۷ توسط:sperloos موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :