sperloos sperloos .

sperloos

رييس قوه قضاييه: وكلا به اندازه توان پرونده قبول كنند

رييس قوه قضاييه با بيان اينكه كاهش فرآيندهاي دادرسي مورد تاكيد است، گفت: تجديد وقت‌هايي كه برخي وكلا به دليل حجم بالاي پرونده‌هاي تحت وكالت درخواست مي‌كنند از علل طولاني شدن فرآيند دادرسي است، لذا وكلا به اندازه توان پرونده قبول كنند.

رييس قوه قضاييه: وكلا به اندازه توان پرونده قبول كنند

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از مركز رسانه قوه قضاييه، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين اژه اي در نخستين همايش سراسري هيأت مديره‌هاي استاني مركز وكلا، كارشناسان و مشاوران قوه قضاييه در مشهد اظهار كرد: كاهش هزينه‌هاي دادرسي يكي از اهداف است، لذا تاكنون با كاهش برگزاري آزمون‌هاي وكالت و تقليل پذيرفته‌شدگان اين آزمون‌ها مخالفت كرده‌ام، چراكه با اين قبيل كاهش‌ها و تقليل‌ها، هزينه‌هاي دادرسي براي مردم افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به شأن و جايگاه بالاي نهاد وكالت و قضاوت خاطرنشان كرد: در مرتبه نخست قضات، وكلا و كارشناسان هستند كه بايد پاسدار جايگاه و شأن بالاي خود باشند، ممكن است در ميان خانواده بزرگ و شريف قضات، وكلا و كارشناسان، معدودي مراعات اين شأن و جايگاه را نكنند و به اعتماد مردم خلل ايجاد كنند، لذا بايد خيرخواهانه به امر به معروف و نهي از منكر اين قبيل همكاران همت گماشت.

مقالات بيشتر:دفترازدواج سهروردي

رييس دستگاه قضا به حضور مستمر مسوولان و اعضاي مركز وكلا، كارشناسان و مشاوران قوه قضاييه در مساجد به منظور كمك و مساعدت حقوقي به مردم تاكيد كرد و خواستار استمرار و تقويت اين قبيل اقدامات و ابتكارات شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي اظهار كرد: قانون ناظر بر وكالت سالهاست تغيير نكرده است، حال آنكه بسياري از قوانين مشابه كه بعد از اين قانون تصويب شده‌اند، تغيير يافته‌اند لذا در مركز وكلا ، نسبت به بررسي اين امر اقدام كنيد كه آيا تغيير قانون ناظر بر نهاد وكالت مطلوب است يا خير ؟ آيا علي‌رغم اين مطلوب بودن، اجازه اين تغيير داده نشده است؟

وي با بيان اينكه معضلاتي در مبحث كارشناسي پرونده‌هاي قضايي وجود دارد، افزود: ما به معيارهاي كارشناسي انتقاد داريم، اختلاف‌نظرهاي كارشناسي در قبال يك پرونده واحد، سبب ايجاد نارضايتي و افزايش هزينه‌كرد مردم مي‌شود.

حجت الاسلام اژه اي تاكيد كرد: ضروري است تا با يك بررسي مدون و جامع، راهكارهاي كاهش و تقليل زمان فرآيند كارشناسي و كاستن از اختلافات كارشناسي‌ها در قبال يك پرونده واحد اتخاذ شود.

رييس عدليه با اشاره به اهميت مقوله صلح و سازش پرونده‌هاي مختلف قضايي اعم از حقوقي و خانوادگي و مالي، گفت: شما در مركز وكلا، كارشناسان و مشاوران قوه قضاييه مي‌توانيد در معرفي و تبيين ساز و كارهاي ناظر در زمينه صلح و به سازش كشاندن پرونده‌هاي قضايي به ما كمك كنيد.

مقالات ديگر:بهترين وكيل ملكي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۳:۵۶ توسط:sperloos موضوع:

هر ويال واكسن هاري ۵ تا ۷ يورو هزينه دارد / سال گذشته ۱۶ نفر بر اثر هاري فوت كردند

رئيس گروه مديريت بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان وزارت بهداشت ضمن تشريح اقدامات اين اداره در راستاي كنترل بيماري‌هاي زئونوز گفت: به ازاي هر ويال واكسن هاري بين ۵ تا ۷ يورو هزينه مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجو، به مناسبت روز جهاني بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان، گفت: ۱۵ تير روز جهاني بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان است. علت نام گذاري اين روز به اقدامات دانشمند فرانسوي لويي پاستور در اين رابطه بازمي‌گردد كه اولين با توانست واكسن هاري را به طور موفق در سال ۱۸۸۵ كشف كند. تا پيش از آن هر فردي كه توسط حيوان هار گزيده مي‌شد محكوم به مرگ بود تا اينكه اين واكسن كشف شد.

مقالات بيشتر:سالن زيبايي در پرديس

او ادامه داد: بيماري‌هاي زئونوز عفوني (قابل انتقال بين انسان و حيوان) است كه از انواع عوامل باكتريايي، قارچي، انگلي، ويروسي و... مي‌تواند عامل بيماري باشد. حداقل ۲۰۰ بيماري زئونوز در جهان شناسايي شده است كه ۶۱ درصد بيماري‌هاي عفوني جهان و ۷۵ درصد بيماري‌هاي بازپديد و نوپديد از بيماري‌هاي زئونوز است. از هر ۵بيماري عفوني جديدي كه شناسايي مي‌شوند، ۳ مورد منشاء زئونوز دارند و ۸۰ درصد عوامل بيولوژيكي كه براي سلاح‌هاي بيوتروريستي استفاده مي‌شود منشاء زئونوز دارد. مخازن و ناقلين متعددي مي‌تواند سبب بروز بيماري‌هاي زئونوز شود كه توانايي ايجاد همه‌گيري‌ها را دارند و مثال اخير آن همه گيري كوويد۱۹ است. امكان انتقال همه‌گيري‌هاي بيمارستاني در اين بيماري‌ها ممكن است كه شايع‌ترين نگراني ما در اين بخش بيماري تب كريمه كنگو است.

رئيس گروه مديريت بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان وزارت بهداشت افزود: برخي بيماري‌ها درصورت ابتلا مرگ ۱۰۰ درصدي دارد مانند هاري؛ اگر هاري در فردي بروز كند درماني ندارد و او جانش را از دست مي‌دهد. مشكل بعدي لطمات اقتصادي اين بيماري‌ها بر صنايع بويژه صنايع دامي است. بيماري تب مالت مي‌تواند در توليد گوشت و فرآورده لبني تاثير منفي داشته باشد و اين در حالي است كه برخي از اين بيماري‌ها هنوز واكسني ندارند و در كنترل آن مسكلات عديده داريم كه تب كريمه كنگو يكي از اين موارد است.

وي با تاكيد بر لزوم لطلاع رساني درباره بيماري‌هاي زئونوز، تصريح كرد: از چند سال قبل اصطلاح «سلامت يكپارچه» به عنوان يك رويكرد در بحث كنترل و پيشگيري زئونوز مطرح شده است به شكلي كه در اين رابطه همكاري مشتركي بين سازمان بهداشت جهاني، سازمان جهاني سلامت حيوانات و سازمان‌هاي كنترل كننده بيماري شكل داده است و مركزي را در زمينه رصد و شناسايي بيماري‌هاي تهديد كننده سلامت عمومي تشكيل دادند. كنترل بيماري‌هاي زئونوز زماني امكان پذير است كه هماهنگي كامل بين سلامت انسان، محيط زيست، دام‌ها و حيوانات حيات وحش شكل گيرد. سلامت انسان در گرو سلامت حيوانات اهلي و وحشي و محيط زيست است و بايد يكپارچه در اين راستا اقدامات پيشگيري به شكل يكپارچه را انجام دهيم.

اميري درباره بيماري‌هاي شايع قابل انتقال بين انسان و حيوان در ايران كه در پوشش نظام مراقبت قرار دارند، بيان كرد: يكي از معظلات ما موضوع بيماري هاري و حيوان گزيدگي است. هر ساله با افزايش موارد حيوان گزيدگي در كشور مواجه هستيم. در سال قبل بالغ بر ۲۶۰ هزار مورد حيوان گزيدگي در كشور ثبت شده است كه عمده عامل گزش سگ‌هاي بدون صاحب بودند. نگراني ما در اين رابطه دلايل متعددي دارد. گاهي جراحت به حدي شديد است كه شدت جراحت و خونريزي سبب مرگ شده است. هاري يك بيماري ويروسي است كه از طريق بزاق آلوده حيوان هار هنگام گزش سبب درگيري سيستم اعصاب مركزي انسان مي‌شود و اگر درگيري ايجاد شود بيماري هاري مستقر شده و ديگر فرد درگير بيماري محكوم به مرگ است. بالغ بر ۷۰۰ واحد درمان و پيگيري از هاري ايجاد كرديم كه خدمات شبانه روزي دارند. شست و شو و ضدعفوني كردن زخم، واكسيناسيون و تزريق سرم ضد هاري از خدمات ما است.

وي افزود: اگر كسي كه توسط حيوان هار دچار گزش شده باشد و به موقع به ما مراجعه كند و تحت درمان قرار گيرد در ۹۹ درصد موارد از بروز بيماري هاري در او پيشگيري مي‌شود. مشكل ما اين است كه تعدادي از افراد دچار حيوان گزيدگي به علت عدم توجه به اين امر يا به ما مراجعه نمي‌كنند يا دير مراجعه مي‌كنند و يا تعداد دفعات مناسب براي دريافت واكسن (۳ نوبت) نزد ما نمي‌آيند و دچار هاري مي‌شوند. سال قبل ۱۶ نفر در ايران به علت هاري فوت كردند كه عمده‌ي آن‌ها براي دريافت خدمات به ما مراجعه نكرده بودند.

رئيس گروه مديريت بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان وزارت بهداشت افزود: كليه خدماتي كه در واحد‌هاي ما ارائه مي‌شود رايگان است علي رغم اينكه اين خدمات گران است؛ به عنوان مثال به ازاي هر ويال واكسن هاري بين ۵ تا ۷ يورو هزينه مي‌شود و به ازاي هر ويال سرم ضدهاري ۵۶ يورو هزينه مي‌شود. كل خدمات در اين رابطه رايگان است و در ارائه خدمات تفاوتي بين ايرانيان و اتباع مجاز يا غيرمجاز قائل نمي‌شويم. عمده‌ي ۱۶ فوتي ناشي از هاري از اتباع بودند. تقاضا داريم حتما در صورت حيوان گزيدگي به مراكز بهداشتي مراجعه كنند. اين موضوع انسان دوستي است و ما موظف به ارائه خدمت به همه هستيم. در بحث هاري تاكيد ما تزريق سه دوره واكسن مربوطه است و توصيه مي‌كنيم اصلا زمان تزريق واكسن را به تعويق نيندازند.

اميري درباره بيماري تب مالت، تصريح كرد: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۹۰ مورد بيماري تب مالت در كشور شناسايي كرديم. اين بيماري انتقال انسان به انسان ندارد و يا بسيار نادر است و اگر بتوانيم تب مالت را در حيوان كنترل كنيم در انسان هم پديدار نمي‌شود. ۹۹ درصد انتقال بيماري از دام آلوده به انسان است كه راه شايع انتقال آن مصرف فرآورده لبني است. همچنين تماس با ترشحات آلوده دام هنگام ذبح و راه سوم نيز از طريق تنفس افشانه‌هاي ترشحات آلوده است.

رئيس گروه مديريت بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان وزارت بهداشت در ادامه بيان كرد: بيماري مهم بعدي در ايران سالك است. سال قبل ۱۶ هزار و ۳۰۷ مورد مبتلا به سالك در ايران شناسايي كرديم. سالك بيماري انگلي است كه از طريق گزش پشه خاكي رخ مي‌دهد. در سالك نوع روستايي كه مخزن جوندگان صحرايي هستند پشه ماده هنگام خون خواري انگل را به خود منتقل كرده و اگر انساني را مورد گزش قرار دهد در آن محل گزش انگل وارد بدن انسان مي‌شود كه ايجاد زخم مزمن مي‌كند. در ۱۹ استان كشور اين بيماري بومي است. كنترل دشواري دارد، زيرا ميزبان آن در طبيعت زياد است. خصوصا در استان‌هايي با شيوع بالا مثل اصفهان، خراسان و گلستان؛ در تلاش براي كنترل بيماري هستيم.

وي افزود: درمورد بيماري كيست هيداتيو سال قبل ۴۱۳ مورد شناسايي شده است. البته اعتقاد داريم احتمالا موارد بيش از اين بوده است، زيرا يا بيمار علائم خاصي نداشته و يا به ما مراجعه نكرده است. در زمينه بيماري تب شاليكاران در سال قبل ۲۵۱ مورد ثبت و شناسايي كرديم. درمورد بيماري سياه زخم نيز ۱۰۷ مورد ثبت و شناسايي شده است.

او درباره عقرب زدگي و مارزدگي با تاكيد بر اينكه اين موارد شامل زئونوز نيستند، اظهار كرد: اين بيماري‌ها هم توسط اداره ما رصد و بررسي مي‌شوند. سال قبل ۴۲ هزار و ۳۶۵ عقرب گزيدگي و هشت فوت و ۶۲۴۸ مورد مار گزيدگي و ۹ فوتي ناشي از آن در كشور داشته‌ايم. اكنون در موسسه سرم و واكسن سازي رازي محصولات اين بخش توليد مي‌شود و ايران در منطقه افتخار آفرين است. خدمات اين بخش هم رايگان ارائه مي‌شود.

 

 

اميري بيان كرد: بيماري‌هاي زئونوز از چند طريق به انسان منتقل مي‌شود. انتقال از طريق تماس مستقيم با حيوان آلوده، از طريق خوردن و آشاميدن مواد غذايي يا نوشيدني‌هايي است كه توسط عوامل بيماري‌زا آلوده شده است، انتقال از طريق يك واسط يا پشه است و راه ديگر انتقال تنفسي است. در بحث پيشگيري بايد دانست كه تمام راه‌هاي انتقال بيماري را تحت كنترل قرار دهيم. كودكان زير ۵ سال، سالمندان، مادران باردار، مبتلايان به ضعف سيستم ايمني و... مي‌تواند به شدت در برابر اين بيماري‌ها حساس باشند. عوامل بيماري‌زا يا در دام ايجاد علائم نكرده يا علائم آشكار ندارد به همين دليل مردم استنباط مي‌كنند اگر بيمار علائم نداشت پس حتما سالم است.

او با اشاره به اينكه در منطقه ما تب كريمه كنگو شايع است، اظهار كرد: اين بيماري ويروسي است كه امسال شاهد افزايش آمار ابتلا به آن هستيم. امسال تا اول خرداد ۲۲۲ مورد ابتلا به تب كريمه كنگو در عراق گزارش شده است. در ايران هم علي رغم اينكه سال قبل ۱۳ ابتلا و يك فوتي ناشي از اين بيماري داشتيم، امسال تاكنون ۴۵ مورد ابتلا به تب كريمه كنگو گزارش شده است و ۳ نفر نيز جان باختند.

مقالات ديگر:روانشناس سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۸:۲۷ توسط:sperloos موضوع:

106 هزار نفر در سال 1400 از بانك تجارت وام ازدواج دريافت كردند

شعب بانك تجارت سراسر كشور اسفندماه سال 1400 به 6599 نفر از زوج‌هاي جوان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت كردند.

به گزارش روابط عمومي بانك تجارت، اين بانك در راستاي ايفاي نقش مسئوليت اجتماعي و سهولت شرايط ازدواج جوانان كشور اقدام به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هاي جوان كرده است و بر اين اساس در اسفندماه سال 1400 به 6599 نفر از متقاضيان ثبت نام كننده تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت كرده است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد بلوارفردوس

در اين ماه 11977 نفر از متقاضيان با تشكيل پرونده در نوبت دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج قرار دارند كه پس از تكميل مدارك و معرفي ضامنين بر اساس ضوابط تعيين شده از سوي بانك تسهيلات خود را دريافت خواهند كرد.

بانك تجارت در مجموع در سال 1400 به بيش از 106 هزار زوج جوان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت كرده است.

مقالات ديگر:دفتر عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۹:۵۸ توسط:sperloos موضوع:

دريافت «وام ازدواج» آسان‌تر مي‌شود

عصر خبر:معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ابلاغ بخشنامه اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج با وثايقي سهل‌تر از سوي بانك مركزي به شبكه بانكي، گفت: دريافت وام ازدواج آسان‌تر مي‌شود.

به گزارش ايسنا، وحيد يامين‌پور در حساب توييتري خود نوشت: «دريافت وام ازدواج آسان‌تر مي‌شود. بانك مركزي بخشنامه اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را با وثايقي سهل‌تر به شبكه بانكي ابلاغ كرد. بانكها مكلف‌اند مبتني بر اعتبارسنجي متقاضيان، حداكثر با اخذ سفته از متقاضي و يا يك ضامن معتبر به پرداخت تسهيلات اقدام كنند.»

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج ارزان قيمت

‏وي با بيان اينكه مسئوليت حسن اجراي حكم اين بند به عهده بانك مركزي و بانك‌هاي عامل و كليه مديران و كاركنان ذي ربط است، ادامه داد:« عدم اجرا يا تأخير در پرداخت تسهيلات تخلف محسوب شده و در مراجع ذي صلاح قابل پيگيري است.»

يامين پور در پايان نوشت:« اميدوارم رئيس بانك مركزي نظرات رو بخوانند و ببينند چطور عملكرد برخي بانكها باعث از دست رفتن اعتبار بخشنامه‌هاي بانك مركزي و نظام بانكي ما شده است. سختگيري در نظارت بر بانكها در اين فقره شايد اعتماد را بيشتر كند.»

مقالات ديگر:گل فروشي شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۷:۲۹ توسط:sperloos موضوع:

خودروهاي با ۳۰ ميليون ريال تخلف متوقف مي‌شوند

قلم:از معاون اجتماعي و ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي، سرهنگ عين اله جهاني پيرامون موضوع ارسال پيامك به مالكان خودروهاي جريمه بالاي ۱۰ ميليون ريال اظهار داشت: پيامك هايي با موضوع مالك محترم وسيله نقليه، شما داراي جريمه بالاي ۱۰ ميليون ريال هستيد، لذا ظرف مدت يك ماه نسبت به پرداخت آن اقدام نموده در غير اين صورت وسيله نقليه شما توقيف خواهد شد براي برخي از هموطنان ارسال گرديده است.

وي گفت: مطابق ماده ۸ قانون رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي، پليس راهور مكلف است مالكان خودروها را از ميزان جريمه بالاي ۱۰ ميليون ريال مطلع كنند. بر همين اساس پيامك مزبور به مالكان مربوطه ارسال شده است.

مقالات بيشتر:محضر عقد غرب تهران

معاون اجتماعي و ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي گفت: هموطنان نسبت به پرداخت جريمه هاي رانندگي به عنوان ديون معوقه خود حتما اقدام كنند. اما به جهت رعايت حال آنان و باتوجه به روزهاي پاياني سال، سردار كمال هاديانفر؛ رياست پليس راهور فرماندهي انتظامي كشور به تمام همكاران ابلاغ كرد، در صورتي نسبت به توقيف وسايل نقليه اقدام كنند كه جريمه هاي پرداخت نشده آنان بيش از سي ميليون ريال بوده و يا مرتكب تخلفات حادثه ساز از قبيل سرعت و سبقت هاي غيرمجاز، انحراف به چپ در جاده هاي دوطرفه، استفاده از شانه خاكي راه در جاده هاي پرترافيك شده باشند،   چرا كه حفظ جان مردم در جاده ها مهمترين اولويت پليس راهنمايي و رانندگي مي باشد.

سرهنگ جهاني در پايان اظهار داشت: رانندگان با رعايت قوانين و احترام به قانون سعي كنند مرتكب تخلف نشده تا با ايمني و آرامش بيشتري رانندگي كنند.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۷:۳۰ توسط:sperloos موضوع:

اعمال محدوديت جمعيت در دفاتر ثبت ازدواج

باشگاه خبرنگاران جوان:رئيس شبكه بهداشت و درمان كهگيلويه گفت: فعاليت دفاتر ازدواج با حضور حداكثر ۱۰ همراه مقدور است.

منصور تقوي گفت: بنا به تصميم ستاد كروناي شهرستان كهگيلويه همه دفاتر ثبت ازدواج موظف به ثبت ازدواج با حضور حداكثر ۱۰ تن همراه در محل دفترخانه هستند.

او مي گويد:  تعطيلي تالار‌هاي پذيرايي و اماكن ورزشي سرپوشيده از ديگر مصوبه‌هاي ستاد كرونا بود.

 مقالات بيشتر:دفتر ازدواج شهران

تقوي در خصوص محدوديت آموزش‌هاي حضوري گفت: در مقطع ابتدايي آموزش حضوري و گروه‌بندي شده و يك روز در ميان امكان پذير است و همچنين متوسطه‌هاي اول و دوم با جمعيت كمتر از ۱۰۰ دانش‌آموز و با گروه‌هاي كلاسي حداكثر ۱۵ نفري برگزار مي‌شود.

به گفته رئيس شبكه بهداشت و درمان كهگيلويه، مهد‌هاي كودك آموزش حضوري و گروه‌بندي شده و همراه با رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي است.

او مي گويد: تشديد نظارت بر فعاليت اصناف متخلف و بازاريان، كافه باغ‌ها و همچنين مراسم تشييع و خاكسپاري و برخورد با متخلفان و ناقضان شيوه نامه‌هاي بهداشتي در سي و دومين جلسه ستاد مقابله با كروناي شهرستان به تصويب رسيد.

مقالات ديگر:تشريفات مجالس شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۶:۴۴ توسط:sperloos موضوع:

مادر رونالدو با ازدواج او جورجينا مخالفت كرد؟

افكار نيوز:مدتي پيش بود كه رونالدو در يكي از مصاحبه هاي خودش در مورد تصميم 1000 درصدي اش براي ازدواج با جورجينا رودريگز صحبت كرد.

مادر رونالدو با ازدواج او جورجينا مخالفت كرد؟

مدتي پيش بود كه رونالدو در يكي از مصاحبه هاي خودش در مورد تصميم 1000 درصدي اش براي ازدواج با جورجينا رودريگز صحبت كرد و به نوعي تصميم نهايي خود براي ازدواج را علني اعلام كرد اما مدتي نگذشت كه يكي از منابع نزديك به اين خانواده، رازي را بازگو كرد تا مسئله ي ازدواج اين ستاره محبوب جهان فوتبال، باز هم در شك و ترديد قرار بگيرد.

مادر كريستيانو رونالدو (دولورس آويرو) نمي خواهد كه فرزندش با جورجينا رودريگز ازدواج كند. اين بازيكن 36 ساله فوتبال و صاحب چندين توپ طلاي جهان؛ در مستند جديدي كه در نتفيليكس از او منتشر شد، تقريباً همه را مطمئن كرد كه با جورجينا ازدواج مي كند اما ظاهراً مراسم عروسي اش را به خاطر مخالفت خانواده به تاخير انداخته است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد سعادت آباد

در حالي كه جورجينا مادرِ كوچكترين فرزند خانواده؛ يعني آلانا، هنوز منتظر برگزاري مراسم ازدواجش با رونالدو است، ظاهراً مادر اين بازيكن رضايت به خواستگاري پسرش از جورجينا را صادر نكرده است.

دليل مخالفت مادر كريس رونالدو با ازدواج پسرش و جورجينا

ظاهراً منابع خبري اعلام كرده‌ اند كه مادر رونالدو عقيده دارد آن دو نبايد با يكديگر ازدواج كنند، زيرا طبق عقيده او، جورجينا به خاطر پول مي‌ خواهد زن‌ رونالدو شود كه البته خواهر و برادر اين ستاره شماره 7 تيم فوتبال منچستر يونايتد هم همين نظر را دارند. در صورتي كه خود رونالدو به شدت او را دوست دارد و از جورجينا و فرزندان شان به خوبي حمايت مي كند.

مادر رونالدو با ازدواج او جورجينا مخالفت كرد؟

حالا هيچ كس نميداند كه ستاره شماره 7 تيم فوتبال پرتغال، چگونه مادر و خانواده اش را براي اين ازدواج راضي خواهد كرد. ميزان علاقه و وابستگي رونالدو به مادرش ثابت شده است و هرگز به خود اين اجازه را نميدهد كه كاري را خلاف ميل او انجام داده و پيش ببرد. پس از اين حرف و حديث ها همه به اين فكر ميكردند كه كار براي بهترين فوتباليست جهان و نامزدش جورجيناي مدلينگ كمي سخت‌تر خواهد بود.

واكنش مادر رونالدو به بازتاب اين ماجرا

طولي نكشيد كه مادر كريستين رونالدو در گفتگويي در اين مورد اعلام كرد كه هيچ مشكلي با ازدواج پسرش و جورجينا نداشته و تمامي اين اخبار شايعاتي بيش نيست. البته كه نميتوان گفت كدام خبر حرف دل مادر اين بازيكن معروف فوتبال را بازگو كرده است اما در حال حاضر، او اينگونه نشان داد كه با ازدواج كريس و نامزدش جورجينا مخالفتي ندارد تا حواشي و شايعات در اين مورد به پايان برسد.

مقالات ديگر:آموزشگاه پيانو غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۲:۲۹ توسط:sperloos موضوع:

توصيه‌هاي مهم رهبري در رابطه با ازدواج

باشگاه خبرنگاران جوان – احتمالا از زماني كه كودك بوديد درباره لباس عروس روياپردازي كرديد و يا اين جمله را بار‌ها شنيديد كه پوشيدن لباس عروس آرزوي هر دختري است. اما همين لباس عروس گاهي شيريني پيوند را به كام زوجين تلخ مي‌كند. بعضي خانواده‌ها اصرار دارند كه حتما لباس عروس گران قيمتي را تهيه كنند. با اينكه مي‌دانند لباس عروس فقط براي استفاده يك شب است هزينه زيادي را بابت خريدش متحمل مي‌شوند.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج سعادت آباد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين رابطه مي‌گويد: «بعضي‌ها لباس عروس گران قيمت مي‌خرند. نه! چه لزومي دارد. حالا لباس عروس مي‌خواهند، بعضي‌ها لباس عروس را مي‌روند كرايه مي‌كنند. چه مانعي دارد؟ ننگ دارد؟ نه! چه ننگي؟ چه مانعي دارد؟ بعضي‌ها اين را ننگ مي‌دانند. ننگ اين است كه انسان يك پول گزافي بدهد، يك چيزي بخرد كه يك بار آن را مصرف كند، بعد بيندازد دور. يك بار مصرف! آن هم با اين وضعي كه بعضي مردم دارند.»

مقالات ديگر:هزينه خانه سالمندان

منبع: فارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۴:۵۵ توسط:sperloos موضوع:

پرداخت سود سال ۹۹ سهام عدالت تا پايان ۱۴۰۰

۱۹۷ هزار نفر وام ازدواج بانك ملي ايران را دريافت كردند، پرداخت سود سال ۹۹ سهام عدالت تا پايان ۱۴۰۰، مذاكرات ايران و كره‌ درباره دارايي‌هاي مسدود شده، بهاي ۱۱ واحد پولي افزايش يافت برخي از اخبار اقتصادي امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري شبستان، مهمترين اخبار اقتصادي امروز شنبه ۹ بهمن شبستان به شرح زير است:

۱۹۷ هزار نفر وام ازدواج بانك ملي ايران را دريافت كردند

بانك ملي ايران از ابتداي امسال تا پايان دي ماه بالغ بر ۱۷۳ هزار و ۱۴۲ ميليارد و ۳۶۳ ميليون ريال وام قرض الحسنه ازدواج به زوج هاي جوان پرداخت كرده است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد

بانك ملي ايران طي ده ماه گذشته ۱۰۳ درصد تكاليف و وظايف محوله خود درخصوص پرداخت وام ازدواج را به انجام رسانده است و ترويج سنت حسنه ازدواج و كمك به جوانان از مهم ترين سياست هاي اعتباري اين بانك به شمار مي رود.

حسين قربان زاده، رييس سازمان خصوصي سازي به آخرين وضعيت پرداخت سود سال ۹۹ سهام عدالت به حساب سهامداران اشاره كرد و افزود: تاكنون رقم كلي نهايي و زمان واريز آن مشخص شده است. براساس محاسبات انجام شده، احتمالا تا پايان سال رقمي حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

قربان زاده گفت: ۴۹ ميليون سهامداري كه داراي سهام عدالت هستند، بعد از ابلاغ رهبر انقلاب و نيز آئين نامه شوراي عالي بورس قادر به انتخاب دو روش مديريت مستقيم و غيرمستقيم بودند. بعد از انتخاب نوع روش مديريت، سهامداران مستقيم خود سهامدار شركت‌هاي سرمايه پذير و سهامداران غيرمستقيم، سهامدار شركت‌هاي سرمايه گذاري استاني شدند.

معاون وزير اقتصاد و دارايي با بيان اينكه شركت‌هاي سرمايه پذير داراي سهامداران عدالت به دو دسته شركت‌هاي بورسي و غيربورسي تقسيم مي‌شود كه شركت‌هاي بورسي داراي ۳۶ شركت بورسي و شركت‌هاي غيربورسي شامل ۱۳ شركت هستند، افزود: سود سال ۹۹ سهام عدالت شركت‌هاي غير بورسي حدود ۲ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان و سود شركت‌هاي بورسي رقمي حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان است. جمع سود دو شركت بورسي و غيربورسي عددي معادل حدود ۳۱ هزار ميليارد تومان است كه اين رقم بايد ميان ۴۹ ميليون سهامدار توزيع شود، بر اين اساس تا پايان سال به هر سهامدار احتمالا رقمي حدود ۶۰۰ هزار تومان پرداخت مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه جمع سود شركت‌هاي بورسي و غيربورسي نسبت به سال ۹۸ حدود سه برابر افزايش پيدا كرده است، افزود: جمع سود سال ۹۸ كه سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان بود كه امسال اين عدد به بيش از ۳۱ هزار ميليارد تومان رسيده است.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۱:۱۶ توسط:sperloos موضوع:

ازدواج سفيد همان رابطه نامشروع است؟

مشاوره حقوقي آنلاين؛ اين روزها هستند جواناني كه براي خوش‌گذراني آن هم با چاشني رهايي از قيد و بند، رو به سمت ازدواج سفيد آورده‌اند اما آيا در قانون براي چنين اقدامي مجازاتي در نظر گرفته شده است؟

رويداد۲۴ در سال‌هاي اخير پديده «ازدواج سفيد» به شكلي نمايان‌تر از گذشته در جامعه رواج يافته است. تا جايي كه برخي از دختران يا پسران جوان براي اين امر به انتشار آگهي روي آورده‌اند.

آيا ازدواج سفيد جرم است؟

سوال اينجاست كه آيا در اين ازدواج زن از حقوق قانوني كه در ازدواج رسمي از آن‌ها برخوردار مي‌شود بهره مي‌برد يا نه؟ به طور كلي آيا اين سبك از زندگي زناشويي جرم تلقي مي‌شود و مجازاتي در پي دارد؟

ازدواج، توافق دو جنس مخالف براي شروع زندگي مشترك در چارچوب قانون كشوري است. اولين شرط ازدواج كردن رعايت قانون است و ازدواج بدون لحاظ شرايط قانوني و در كشور ما شرعي موجب حلال شدن زوجين نسبت به يكديگر نخواهد شد.

در كشور ما ازدواج يا مي‌تواند ثبت شود يا به‌صورت غيررسمي اما شرعي در قالب عقد موقت صورت گيرد. در صورت تولد طفلي كه حاصل از اين ازدواج است، بايد اين رابطه با اثبات زوجيت ثبت شود تا به‌طور رسمي فرزندان ناشي از اين ازدواج بتوانند از امكانات لازم استفاده كنند. اگر به مباحث خانواده علاقه داريد مطلب چگونه مردان بدون دليل، همسران خود را طلاق دهند؟ را مطالعه كنيد.

بيشتر بخوانيد:دفتر عقد شيك

ازدواج سفيد نامشروع و در صورت اثبات در حكم «زنا» خواهد بود

در كشور ما پديده ازدواج سفيد از دو بعد مي‌تواند مورد ارزيابي قرار گيرد. يك بعد جامعه‌شناسي و بعد ديگر قانوني و شرعي است. از ديدگاه جامعه‌شناسي علت اصلي عدم امكان ازدواج به‌صورت رسمي مشكلات اقتصادي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

از لحاظ قانوني و شرعي هم رابطه‌اي كه خارج از شرع و قانون باشد مورد پذيرش نيست چراكه از لحاظ قانوني، ازدواج سفيد نامشروع و در صورت اثبات در حكم «زنا» خواهد بود و فرزند حاصل از اين رابطه نامشروع تلقي مي‌شود و مشكلات و مسائل خاص خود را دارد.

مجازات قانوني ازدواج سفيد چيست؟

رابطه نامشروع براي هر طرف مجازات دارد. در صورتي هم كه زنا ثابت شود ۹۹ ضربه شلاق به عنوان مجازات قانوني در نظر گرفته مي‌شود. همچنين در صورتي‌كه يكي از طرفين ازدواج كرده باشد به عنوان زناي مُحصنه مجازات مخصوص خود را دارد.

منبع: مجله دلتا

مقالات ديگر:مركز درمان وسواس آرياشهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۲:۱۸ توسط:sperloos موضوع: